W II edycji programu zgłosiło się ponad 135 projektów, wpisujących się w jeden z czterech obszarów Inteligentnej Specjalizacji Mazowsza.
Program skierowany był do startupów z całego województwa mazowieckiego, rozumianych jako projekty biznesowe bez zarejestrowanej działalności gospodarczej oraz młode firmy w początkowej fazie rozwoju, posiadające zarejestrowaną działalność gospodarczą na terenie Województwa Mazowieckiego, działające nie dłużej niż 3 lata.
Program dodatkowo objął startupy odpowiedzialne społecznie, czyli takie, które poprzez proponowane produkty i usługi wspierają zrównoważony rozwój Mazowsza lub pozytywnie wpływają na poprawę jakości życia mieszkańców w regionie. Z racji na specyfikę regionu, czyli silną i biznesowo konkurencyjną Warszawę oraz subregiony, charakteryzujące się niższym potencjałem konkurencyjnym, program ma na celu szeroką promocję i realizację dodatkowych działań z partnerami w wybranych subregionach: płockim, ciechanowskim i radomskim, tak aby zwiększyć dostępność wsparcia dla podmiotów, rozwijających projekty poza stolicą. Z uwagi na rolniczy charakter regionu, program w szczególny sposób wesprze startupy, proponujące przedsięwzięcia, skutkujące wdrożeniem nowych rozwiązań w sektorze rolno-spożywczym.
W wyniku programu przedsiębiorcy zdobyli nowe umiejętności i kompetencje oraz wsparcie mentoringowe.
DEMO DAY odbył się 14 grudnia w Centrum Kreatywności Targowa, a 12 finalistów przedstawiło swoje projekty podczas 3-minutowego Pitch deck-u.
1. miejsce i główną nagrodę 50 000 zł otrzymał BreadPack za ekologiczne, jadalne naczynia, które są jednocześnie pyszną przekąską.
2. miejsce i 15 000 zł otrzymała firma Associated Apps za rozwiązanie the Compass - wirtualny, inteligentny asystent, nawigujący osoby z dysfunkcją wzroku, seniorów czy turystów, wewnątrz obiektów użyteczności publicznej.
3. miejsce i 10 000 zł otrzymała marka The Alternation, która tworzy wysokiej jakości odzież z materiałów pozyskiwanych z odzieży używanej.
Dodatkowe wyróżnienia zostały przyznane dla:
Bez ości – vegan fish w wysokości 5 000 zł za szerzenie idei promocji fleksitarianizmu poprzez serię produktów, które są zamiennikami tradycyjnych potraw z ryb, w wersji wegańskiej
Karmnik – sklepu z lokalnym naturalnym jedzeniem, który z powodzeniem wspiera coraz ważniejszy obszar regionalnej suwerenności żywnościowej.
Partnerzy programu przyznali ponadto nagrody specjalne:
– Płocki Park Przemysłowo – Technologiczny: bezpłatna przestrzeń biurowa dla Breadpack, Fibritech, Permits to Fly,
– HubHub: Voucher na bezpłatne korzystanie z przestrzeni biurowej dla Permits to Fly,
– Nieagnecja: voucher na wsparcie w rozwoju promocji w internecie i social mediów dla Small Steps Matter
– kancelaria prawna TAX&LAW: voucher na doradztwo prawne dla BreadPack
– InFakt: voucher na obsługę księgową dla Permits to Fly,
– Sesja fotograficzna dla BreadPack.
Relacja z finału dostępna pod linkiem.
Program akceleracji Mazovian Startup II realizowała Fundacja Inkubator Technologiczny. Zadanie zostało dofinansowane ze środków z budżetu Województwa Mazowieckiego.